reklama

Krajina za zrkadlom – osobnosti (nie celebrity) zábavného priemyslu

Keď som kedysi dávno na začiatku 90-tych rokov minulého storočia začínal s remeslom predavača umenia, hádam najväčšou mojou motiváciou bolo stretnúť sa s ľuďmi, ktorí tvoria podstatu celebrity culture – s celebritami. Časom som však zistil, že mnohé z mendzinárodne úspešných umelcov nie sú len celebrity, ale ozajstné osobnosti. Ani si presne nespomínam, kto bol prvá celebrita , rozumej osobnosť, zábavného priemyslu, ktorú som na vlastné oči videl . Myslím, že zo bol pán Chudík, ktorého som videl na prechádzke...ale dobre, to som mal asi 6 rokov.  Prvé ozajstné stretnutie s osobnosťou, to bolo stretnutie s Petrom Pišťanekom, ktorý bol práve na vrchole slávny po knihe Rivers Of Babylon.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Butch, Steve a Ja
Butch, Steve a Ja (zdroj: Butch Vig)

Keď som kedysi dávno na začiatku 90-tych rokov minulého storočia začínal s remeslom predavača umenia, hádam najväčšou mojou motiváciou bolo stretnúť sa s ľuďmi, ktorí tvoria podstatu celebrity culture – s celebritami. Časom som však zistil, že mnohé z mendzinárodne úspešných umelcov nie sú len celebrity, ale ozajstné osobnosti. Ani si presne nespomínam, kto bol prvá celebrita , rozumej osobnosť, zábavného priemyslu, ktorú som na vlastné oči videl . Myslím, že zo bol pán Chudík, ktorého som videl na prechádzke...ale dobre, to som mal asi 6 rokov.   Prvé ozajstné stretnutie s osobnosťou, to bolo stretnutie s Petrom Pišťanekom, ktorý bol práve na vrchole slávny po knihe Rivers Of Babylon. O tom možno niekedy inokedy..... Ako som povedal, keď som si začal zarábať na živobytie zábavou,  dostačujúcou pre mňa odmenou by bola možnosť stretnúť sa a hovoriť s tými ikonami, ktoré sme väčšinou poznali len z obálok časopisov a z televíznych obrazoviek. Nebudem opakovať známe pravdy, že najväčšie hviezdy majú v sebe najviac pokory. Bez tejto pokory, úcty a profesionality by sa hviezdy niekdy nestali hviezdami. A veľké hviezdy majú aj dobrú pamäť. Asi najviac toto potvrdzoval – a potvrdzuje Phil Collins, s ktorým som sa prvýkrát rozprával v roku 1997, pred koncertom v Prahe. Bolo to počas turné k albumu Dance Into The Light. Koncert bol fantastický, keď si ho pamätáte, Phil Collins mal kruhové pódium , stále chodil dookola po pódiu, teda všetci diváci mali rovnakú možnosť vidieť koncert rovnako dobre. Pred koncertom som sa nakoniec stretol s Philom na improvizovanej tlačovej besede na chodbe pražskej T-mobile arény. Spýtal som sa ho, keby mal tú možnosť, čo by zmenil na svojej kariére. Na hodnú chvíľu sa zamyslel a povedal , že keby sa dalo, ostal by bubeníkom v skupine Erica Claptona. Eric Clapton je totiž fantastický gitarista a Phila veľmi bavilo sa pozerať, čo robí Eric s gitarou a... s divákmi.   Omnoho rokov neskôr, myslím, že to bol rok 2005, hral Phil Collins koncert vo viedenskej Stadthalle, v rámci svojho First Farewell Tour ...rozlúčkového turné. Stadthalle bola naplnená do posledného miesta a po koncerte sme sa vybrali za Philom do jeho šatne. Celé stretnutie mala na starosti Jacquelyne, veľmajsterka Promotion v zábavnom priemysle, dáma, čo pre svet objavila AC – DC , ale o tom niekedy na inom mieste...Jacquelyne predstavovala jedntlivých ľudí, ktorí sa na stretnutí zúčastnili.   Keď išla predstaviť mňa, Phil povedal: Jara poznám. Z Prahy...pred pár rokmi mi položil veľmi zaujímavú otázku..Nepomyslel by som si nikdy v živote, že takéto dačo sa môže udiať v reálnom živote. Nie je to však len Phil Collins, ktorý má dobrú pamäť . Z celého zábavného priemyslu ma svojou pamäťou najviac uchvátil Morten Harket zo skupiny A-Ha. Po koncerte, ktorí odohrali A-HA, v rámci svojej comeback tour, v Kyjeve na Ukrajine, sme šli s kapelou na večeru do hotela Premiere Palace. Na najvyššom poschodí tam v tej dobe bola skvelá francúzska reštaurácia, ale členovia skupiny A-HA sa rozhodli pre ukrajinskú, resp. Kyjevskú špecialitu – Kyjevská kotleta. Kyjevská kotleta je kuracie mäso, vyprážané v trojoobale, plnené maslom. Veľmi dobrá a veľmi tučná špecialitka. Mimoriadne obľúbená na východnom pobreží USA a v New Yorku. Toto asi dosť zavážilo vo výbere, keďže Magnus žije a tvorí – on je skvelý maliar – práve v New Yorku. Teda, po skvelom koncerte sme si sadli k večeri a dúfal som, že Morten a co. Vytiahnu historky z rokov 80-tych, keď A-HA boli vlastne jedinym boy bandom – pravda až do príchodu Bros a neskôr New Kids On The Block. Morten však začal rozprávať o abstraktnej matematike a ešte abstraktnešej filozofii. Preháňal by som, ak by som povedal, že som si zapamätal čo len vetu z tejto konverzácie. Akokoľvek som si spomínal na všetko, čo som dovtedy počul, študoval, videl a čítal, s Mortenom sa jednoducho nedá držať krok. V oblasti jeho záujmu, teda v teoretickejmatematike je – aspoň pre väčšinu ľudí – nepriestreľný. V krajine za zrkadlom sa nachádza mnoho zaujímavých ľudí, odohralo sa tu mnoho zaujímavých stretnutí a veľa sa toho natáralo. Nekonečné historky, ktoré sú tisíckrát vypočuté a časom aj zmenené, že už nikto si presne nespomína, čo sa naozaj udialo.   Pamätníkom mnohých týchto historiek, ale ešte lepším rozprávačom ja Ian Gilan, spevák skupiny Deep Purple. Ian dokáže rozprávať – pútavo a zaujímavo o všetkom, čo sa v zábavnom priemysle za posledných 30 – 40 rokov odohralo. Nechcem teraz   opakovať ani jednu z Ianovych historiek,bez jeho rozprávačského talentu to vôbec nemá zmysel. Všeobecne je však známe, že Ian je veľký futbalový fanúšik – asi ostatne ako každý škót. Pri svoje návšteve Prahy v roku 1998, ešte na jar, sme s ním – a ešte aj s Jonom Lordom, klávesistom skupiny, skvele povečerali a dosýta sa napočúvali Ianovych historiek, keď sme sa spýtali, koho tipuje za majstra sveta vo futbale na blížiacom sa turnaji, bez zaváhania označil za favoritov Francúzov.   Vtedy sme sa mu zasmiali.. Rovnako dobre sa vo futbale vyzná aj Ritchie Blackmore, ktorý rovnako dobre odhadol majstrov sveta pred dvoma rokmi. Tiež v Prahe. Tentokrát po malom koncerte v klube spolu s jeho projektom Blackmore´s Night. Futbal bola jediná téma, pri ktorej Ritchie ožil.  Keď prišla skupina Garbage do Istanbulu, usporiadali sme na ich počesť nádhernú opulentnú večeru v reštaurácii Bar and Grill na brehu Bosporu, priamo pri vode, na európskej strane. Okrem členov skupiny sme pozvali celý veľký team, ktorý sa stará o bezchybný chod koncertu. Asi 30 ľudí. Reštaurácia ponúkala dokonalý servis, v duchu najlepšej tradície otomanskej ríše.Livrejovaný čašníci, fakle osvetľujúce terasu, kde sa celá večera podávala, svetlá áut z ázisjkej strany bosporu a všetci krásni ľudia hodujúci na porceláne a striebre. Všetko by bolo dokonalé, keby sa mi cestou nestratila batožina a keby som na večeru neprišiel v krátkych nohaviciach a košeli s krátkymi rukávmi. Bodyguardi ma nechceli pustiť do reštaurácie. Podobnú situáciu som už raz v živote zažil, keď sa ma manager skupiny Scorpions, Peter Amend, nechať vyhodiť z večere, ktorú som vtedy usporadúval. Ale o Peter Amend je všeobecne známy hulvát .   Nakoniec sa mi však podarilo dostať sa do reštaurácie a zažil som jeden z najkrajších večerov v tomto zábavno priemyslovom cirkuse. Stretnutie s Butchom Vigom, ktorý je nielen bubeníkom v Garbage, ale aj producentom legendárnej platne Nevermind skupiny Nirvana bol ozaj veľký zážitok – navyše umocnený skutočnosťou, že Butch ľudí počúva a má ozajstný záujem sa niečo nové dozvedieť. Stále dáva najavo „Áno, Ty ma zaujímaš“. Veľmi milé bolo, keď sa Butch, Steve aj Duke pokúšali vysvetliť, že nie všetci američania sú ako George Bush, nie všetci Geroge Busha podporujú, nie všetci súhlasia s tým, čo sa deje. Jednu vec som sa naučil od Butcha, fotografovanie zásadne s fotografom na fotografii – viď obrázok s Butchom a Stevom z Istanbulu.   O ďalších úžasných zážitkoch, nielen so skupinou Garbage, ale aj o ďalších z krajiny za zrkadlom hádam niekedy nabudúce.

Jaro Slavik

Jaro Slavik

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Predajca umenia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu